Minecraft 1.18 Barlangok és sziklák: Minden, amit a következő frissítésről tudunk
Minden, amit a Minecraft 1.18 Caves & Cliffs frissítésről tudni lehet
Az év legjobban várt Minecraft-frissítését két részre osztotta a fejlesztő. Június 8-án a Mojang kiadta a Caves & Cliffs frissítés első részét.
A Minecraft 1.17 Caves & Cliffs frissítés három új mobot és néhány új ércet hozott a játékba. Emellett számos funkció és tárgy, például távcső és gyertya is bekerült.
A frissítés második fázisában érkezik a Minecraftba az összes világbeli változás, például új barlangi biomok és magasabb sziklák, valamint új mobok és új blokkok, mint például a sculk.
Ez a cikk a felhasználóknak az összes eddig a Mojang által nyilvánosságra hozott, megerősített információval szolgál.
Bundles
A Bundles a Minecraft egyik új funkciója, amelyet azért hoztak létre, hogy segítse a játékosokat a leltár és a Hotbar kezelésében.
A maximális kapacitás ismeretlen, a kötegek olyanok, mint a zsákok, amelyekbe a játékosok sok tárgyat helyezhetnek el, és egy köteg csak egy tárgynak foglal helyet a leltárukban. A játékosok ezeket a kötegeket ládákban is tárolhatják, és a tárgyak a shulker dobozokhoz hasonlóan a kötegben maradnak.
Sculk blokkok és érzékelők
A Minecraft 1.18-as frissítésének új, Deep Dark Cave biome-jában a játékosok a sculk blokkok várható növekedésével találkozhatnak. A sculk szenzorok érzékelő blokkok, amelyek szintén a többi sculk növekedéssel együtt generálódnak.
A Sculk szenzorok Redstone jeleket bocsátanak ki, ha bármilyen rezgést érzékelnek, ami a sugarukhoz közelít. Ezek a rezgések származhatnak lépésekből, elhelyezett blokkokból, blokkok mozgatásából és blokkokba csapódó lövedékekből.
A sculk-érzékelők hozzáadása megnyitotta az utat a vezeték nélküli Redstone-designok létrehozásához, amin a Redstone-közösség már régóta gondolkodik. Csak az értékes blokkok hiánya tiltotta őket.
A játékosok gyapjúval megakadályozhatják, hogy egy sculk szenzor Redstone jelet küldjön egy adott irányba, ha a gyapjút az adott irányba, a szenzor mellé helyezik.
Új barlangi változások
A Minecraft Caves & Cliffs Part 2 frissítésben bevezetésre kerülő új barlangi biomok és generációs modellek a zajos barlangok, a buja barlangok és a mély sötét barlangi biom.
A zajos barlangok generációs modellek a föld alatt két különböző fajtával: Sajt és spagetti. Az utóbbiak hosszú, szűk és csavaros barlangbiomok, míg a Sajt-barlangok széles és nyitott területek kőoszlopokkal.
A Lush barlangok az update egyik legszebb barlangrendszere, tele a mennyezetről lelógó szőlővel, virágokkal és gyümölcsökkel.
Ezeket a barlangokat könnyű megtalálni, mivel a játékosok a felszín felett megtalálják az Azaleát, és követhetik őket a föld alatt a buja barlangokba. Az azálea egy új növény, amely a buja barlangokban található két változatban: virágzó és nem virágzó formában, amely a földtömböket gyökeres földdé változtatja.
A gyökeres piszok esélye van arra, hogy spawnolva alatta gyökerek lógnak, amelyeket a játékosok betakaríthatnak.
A Dripleaf növény egy másik új növény, amely a 2. rész frissítésében érkezik. A játékosok ráugorhatnak a növény leveleire, ami addig fog lehajolni, amíg a játékosok rajta állnak. Végül átesnek rajta, de ez nem okoz maradandó kárt a növényben.
A buja barlangok bevezetésekor a játékosok axolotlokat találnak majd a víz alatti barlangok helyett, ahol az 1.17-es verzióban találhatóak.
A cseppkőbarlangok olyan generációk, amelyekben hegyes cseppkő lesz mind a mennyezetről lógó cseppkövek, mind a földből kinövő cseppkövek formájában.
A Deep Dark barlangi biomok olyan barlangok, ahol sculk blokkok találhatók, valamint egy új vak ellenséges mob, a The Warden.
A Warden
A Warden egy új ellenséges mob, amely a mélysötét barlangi biomban található. Ez egy vak mob, amely sculk blokkokból áll, és a fején lévő sculk-szerű érzékelő segítségével érzékeli a rezgéseket.
A Warden egy erős mob 84 életponttal, ami 42 szívnek felel meg, és képes két találat alatt megölni a teljes netherit páncélzatú játékosokat, a páncélzat nélkülieket pedig egy találat alatt.
A Warden elleni védekezés jó módja, ha a sneak-et használjuk a játékos lépteinek elrejtésére, és olyan lövedékeket dobunk, mint egy nyílvessző vagy hógolyó, ami a blokkba ütközve rezgést kelt, ami elvonja a Warden figyelmét.
Régészeti rendszer
Ez az 1.18-as frissítés egyik legjobb funkciója, ahol a játékosok egy ecsettel eltakarítják a tömbökben lévő törmeléket, hogy olyan leleteket találjanak, mint a kerámiaszilánkok és smaragdtömbök.
A játékosok ezt a világukban természetesen generált ásatási helyszíneken végezhetik.