A Minecraft zeneszerzője milyen bizarr módon rögzítette a Minecraft ikonikus hangeffektjeit

A pók csikorgása egész idő alatt egy vízsugár volt?

A Minecraft zeneszerzője milyen bizarr módon rögzítette a Minecraft ikonikus hangeffektjeit

Tíz évvel később még mindig a Minecraftot tartom az egyik legijesztőbb játéknak, amivel valaha játszottam - nem kis részben a magányos dallamoknak köszönhetően, amelyek be- és ki-becsendülnek az egyébként csendes játékban, és a szörnyek sivár nyögéseinek, amelyek visszhangoznak a koromfekete barlangokban. A Minecraft eredeti hangsora, amelyet Daniel "C418" Rosenfeld készített, ikonikus kísérője a homokozós túlélőjátéknak, de még sosem láttam, hogy a bizarr és összetéveszthetetlen hanghatásoknak ekkora figyelmet szenteltek volna.

A Twenty Thousand Hertz podcast legújabb epizódja, amely a világ legfelismerhetőbb hangjainak eredetét kutatja, pontosan ezt tűzte ki célul. A műsorvezető Dallas Taylor Rosenfelddel beszélgetett a Minecrafton végzett korai munkájáról (jóval azelőtt, hogy a játék világsiker lett volna), és arról, hogyan készítette a játék néhány mindenütt jelenlévő hangját. 

Akkoriban Rosenfeld még nem tartotta magát sound designer-nek. A Minecrafthoz a Freesound.org-ról szerzett hangokat, ahol csak tudott. Amikor az ingyenes könyvtár korlátai miatt falba ütközött, saját magának kellett elkészítenie őket. És néhányuk, mint kiderült, elég furcsa.

Például tudtad, hogy a pók őrjítő sikolya valójában Rosenfeld víztömlője, amit egy szintetizátorral hangolt fel? "Eredetileg úgy voltam vele, hogy 'Milyen hangja van a pókoknak? Semmihez sem hasonlítanak" - mondta Rosenfeld. Kiderült, hogy van egy pók, a Közel-Keleten őshonos tevepók (és úgy tűnik, technikailag nem is pók), amely zörgő hangot ad ki, ha fenyegetés éri. Rosenfeld ezt a hangot szerette volna felhasználni, de a "sehol sem lévő Németország közepén" nem akart mikrofont vinni az igazi pók közelébe. Így hát a tömlőjéből vett mintát, és most már megvan az éles csikorgás, amitől mindig kardot akarok lóbálni, amikor meghallom.

Különösen a Minecraft jellegzetes földet ásó hangja érdekelt. Az a "ropogás", amit akkor hallasz, amikor a blokk végül széttörik, eredetileg a játékos alapértelmezett lépése volt. "Szörnyű lábtempó hangok voltak. A füvön járás úgy hangzott, mintha Cheeriost ettem volna." Ezt a kellemetlen régi verziót hallhatod az epizódban. Végül a hangot felgyorsították és lerövidítették, hogy a ropogáshatást előállítsák, és Rosenfeld talált egy kevésbé agresszív lépéshangot. Az ásás még mindig úgy hangzik, mintha köveket rágcsálnál, de mérhetetlenül kielégítő.

Az epizódból úgy jöttem ki, hogy jobban megértettem, milyen nehéz lehet egy játék hangzását megkülönböztethetővé tenni, ha egy független alkotó korlátozott erőforrásokkal rendelkezik. Ironikus módon Rosenfeld hagyományosabb hangeffektek barkácsolása olyan egyedi hangzásvilágot eredményezett, amely kiállta az idő próbáját. Egy évtizeddel később még mindig nincs olyan játék, amely hasonlóan szólna.

Mi a reakciód?

like
2
dislike
1
love
1
funny
0
angry
0
sad
1
wow
2