15 vicces tény a Minecraftról
Akár lelkes játékos vagy, akár van egy az életedben, valószínűleg már találkoztál legalább egy rövid ideig a Minecraft játékkal. Íme néhány dolog, amit talán nem tudsz a játék óriáscégéről.
A Minecraft első verzióját mindössze hat nap alatt készítették el.
2009-ben a svéd programozó és dizájner Markus Persson (akit a rajongók szeretettel "Notch"-ként ismernek) új cégének, a Mojang AB-nek az indulásához egy olyan sandbox játékot akart létrehozni, amely lehetővé teszi egy virtuális világ szabad és szerves felfedezését. Persson május 10-én kezdett el dolgozni a mai Minecrafton, és május 16-ig apránként módosította a terméket. A Minecraft "alfa verziója" már másnap debütált a nyilvánosság előtt.
2. A játékot még két évig nem tekintették befejezettnek.
A Minecraft PC-s megjelenését követően a Mojang rendszeresen frissítette és finomította a játékot, mígnem 2011. november 18-án átadta a cég által teljesnek tekintett változatot.
3. A játék első neve sokkal egyszerűbb volt.
Amikor Persson elindította a fejlesztési folyamatot, a projektet "Cave Game" néven emlegette. A nevet hamarosan Minecraft: Order of the Stone-ra változtatták, majd végül csak Minecraft lett belőle.
4. A Minecraftot több más játék is inspirálta.
A Minecraft alkotója a Dwarf Fortress, a Dungeon Keeper, a RollerCoaster Tycoon és az Infiniminer PC-s videojátékokat nevezte meg a Minecraft elsődleges hatásaként. Persson különösen nagyra becsülte az Infiniminer-t. Azt mondta, hogy annak esztétikai báját szerette volna összeegyeztetni az RPG stílusú játékmenettel.
5. A Creeper egy kódolási hibának indult.
A Minecraft egyik furcsább őshonos faja a creeper, egy elektromosan töltött ragadozó, kísérteties pofával. Persson valójában nem egy ilyen szörnyeteg megtervezését tűzte ki célul; egy disznót akart létrehozni, de a kód beírásakor véletlenül felcserélte a kívánt magasság és hosszúság számadatait. Az eredmény az a szörnyeteg lett, amelyet a játékosok ismernek és szeretnek.
6. Az Enderman nyelv valójában angol fordítva (vagy lefelé dőlve).
Egy másik kísérteties Minecraft faj az Enderman. Bár ennek a lénynek a beszéde az emberi fül számára szinte érthetetlen, a legtöbb felkiáltása valójában angol szavak és kifejezések (köztük a "hiya", "here", "this way", "forever" és "what's up?"), visszafelé vagy lefelé lejátszva.
7. A Ghastok hangját egy alvó macska adja ki.
Egy másik Minecraft-szörny köszönheti hangos morgását egy valódi világbeli lénynek. Minden játékos felismeri a ghast, a játékban lakó tömb alakú tűzokádó magas hangú nyüszítését. Ezek a hangok valójában Daniel "C418" Rosenfeld Minecraft zenei producer macskájának véletlen hangfelvételéből származnak, amikor az hirtelen felébredt a szundikálásból. Rosenfeld eredetileg azt tervezte, hogy macskája a játék ocelotjainak hangját is megszólaltatja, de csak egy dorombolással kevert nyávogást sikerült kicsalnia, így végül valódi ocelot-hangot kellett letöltenie.
8. A Minecraft nagy szerepet játszik egy svéd iskolában...
A stockholmi Viktor Rydberg középiskola 2013-ban vezette be a Minecraftot a tanterv kötelező részeként minden 13 éves diákja számára. Egy tanár elmondta, hogy mitől éri meg a játék a diákoknak: "Tanulnak a várostervezésről, a környezetvédelmi kérdésekről, a dolgok elintézéséről, és még azt is megtanulják, hogyan tervezzenek a jövőre nézve".
9. De még nagyobb dolog dániában.
Svédország déli szomszédja még lenyűgözőbb vonzalmat hirdetett a Minecraft iránt. 2014-ben Simon Kokkendorf és Thorbjørn Nielsen, a Dán Geodatai Ügynökség állami alkalmazottai elkészítették Dánia egész országának méretarányos másolatát a digitális világépítő játékban, hogy ezzel is elősegítsék a földrajzi adatok iránti érdeklődés felkeltését.
10. A játék hírneve az ingyenes marketingnek köszönhető.
Az Annenberg School of Communication doktorandusza, Alex Leavitt által készített tanulmány szerint a Minecraft korai felhasználóinak egyharmada először a barátaitól hallott a játékról, egy másik harmada pedig YouTube-videókon keresztül fedezte fel a játékot.
11. Annak ellenére, hogy a játék világa végtelen terjedelműnek állítja be magát, a játék világa látta a határait.
2011-ben Persson a személyes blogjában foglalkozott a Minecraft állítólag határtalan világának korlátaival:
Hadd tisztázzak néhány dolgot a "végtelen" pályákkal kapcsolatban: Nem végtelenek, de nincs is kemény határ. Csak egyre bugosabb és bugosabb lesz, minél messzebbre jutsz. A terep generálása, mentése és betöltése, valamint (úgymond) renderelése 16*16*128-as blokkokból álló darabokban történik. Ezeknek a daraboknak van egy offset értéke, ami egy 32 bites egész szám, nagyjából a negatív kétmilliárd és a pozitív kétmilliárd közötti tartományban. Ha ezen a tartományon kívülre kerülsz (a jelenlegi helyzeted és a Nap távolságának kb. 25%-a), a blokkok betöltése és mentése elkezdi felülírni a régi blokkokat. A távolság 16/ed részénél azok a dolgok, amelyek egész számokat használnak a blokkok pozíciójához, mint például a tárgyak használata és az útkeresés, elkezdenek túlcsordulni és furcsán viselkedni.
12. Egy elkötelezett rajongó azonban úgy döntött, hogy véget nem érő küldetésre indul.
A játékosoknak extrém távolságot kellett megtenniük - körülbelül 7500 mérföld digitális megfelelőjét -, mielőtt szemtanúi lehettek volna egy komoly kódolást okozó összeomlásnak. Ez a virtuális pusztaság a megfelelő módon a "Far Lands" nevet kapta.
Pont a fent említett blogbejegyzés idején Kurt J. Mac gamer úgy döntött, hogy kipróbálja a Minecraft határait, és elutazik a Távoli Földekre. Küldetését 2011 márciusában kezdte meg. Ne gondoljuk, hogy ez teljes időpocsékolás volt; Mac jócskán szerzett magának hírnevet a YouTube-on, és több mint 250 000 dollárt gyűjtött össze a Child's Play jótékonysági szervezet számára. (A Far Lands sajnos még abban az évben eltávolították a játék egy frissítésével; az 1.7.3-as vagy korábbi verzióra van szükséged ahhoz, hogy Mac virtuális nyomdokaiba léphess).
13. Az alkotó avatárja egyedi tulajdonsággal büszkélkedhet.
Persson ennek megfelelően egy különleges trükköt tartogatott személyes Minecraft avatárjának. Az ő karaktere az egyetlen olyan játéklakó, aki halálakor egy almát dob le.
14. Persson egy tweet-tel nyitotta meg a Minecraftra való licitálást.
Látszólag megelégelte a videojáték-fejlesztő cég vezetésével járó vállalati politikát, ezért Persson 2014 júniusában egy tweetet küldött ki, amelyben azt remélte, hogy fel tudja mérni az esetleges külsősök érdeklődését a Mojang részvényeinek megvásárlása iránt. Három hónappal később hivatalosan is eladta a céget a Microsoftnak 2,5 milliárd dollárért.
15. Néha a játék elrontja a saját nevét
Minden 10.000. alkalommal, amikor játszol a játékkal, a bevezető menüjében a saját címének helyesírási hibája villan fel, felcserélve az "E"-t és a "C"-t, hogy "Minceraft" legyen.