Top 5 változás a Minecraft 1.18.10-es frissítésében

Annak ellenére, hogy a Minecraft 1.18.1 hibajavító frissítés, néhány olyan implementációt tartalmaz, amire a játékosoknak érdemes odafigyelniük.

Top 5 változás a Minecraft 1.18.10-es frissítésében

A Minecraft 1.18 egy hatalmas frissítés volt, amely a Caves & Cliffs frissítést csomagolta be rengeteg tartalommal. Egy ilyen nagy mennyiségű tartalom megvalósítása azonban nem kevés problémát hagyott a játékban, a hibáktól kezdve az egyik különösen jelentős biztonsági hibáig.

A javításban található egyéb javítások közé tartoztak az alacsony sávszélességű játékosokat érintő javítások, valamint egy olyan végzetes hiba eltávolítása, amely a program összeomlását okozta. Bár a javítások többsége észrevétlen marad, néhány fontosabb kiigazítás a játékosok számára látható.

A Minecraft 1.18.1-es verziójának legfigyelemreméltóbb változásai

5) Realms képernyő optimalizálása


A Minecraft 1.18 bevezetése után néhány játékos hibajelentést tett azzal kapcsolatban, hogy milyen sokáig tartott a Minecraft Realms menüjének betöltése. Néhány játékos néhány másodperces betöltési időről számolt be, de mások megjegyezték, hogy a menü betöltése akár 10 másodpercig vagy még tovább is eltarthat.

Természetesen ez nem volt ideális, mivel a lassan betöltődő menük bizonyos szempontból lassíthatják vagy meg is tilthatják a játékot. Szerencsére az 1.18.1-es javítások után úgy tűnik, hogy ez a probléma megoldódott, és a játékosok ismét arról számoltak be, hogy a Realms menü szinte azonnal betöltődik.

4) Alacsony sávszélességű játékosok időzítése a szervereken


Az időtúllépési hibák valószínűleg minden játékost értek már valamikor, gyakran akkor, amikor egy meghatározott ideig tétlen maradtak egy szerveren vagy birodalomban. Ezt gyakran használják, hogy a szerver sávszélességét szabadon tartsák, hogy elkerüljék a több egyidejű kapcsolat okozta torlódást.

Néhány játékos azonban a közelmúltban arról számolt be, hogy nem tudott csatlakozni a Minecraft szerverekhez időkorlát hiba miatt. Úgy tűnik, ez azzal függ össze, hogy a nem ideális internetkapcsolattal rendelkező játékosok megpróbáltak bejelentkezni egy szerverre. Az 1.18.1-es frissítés előzetes kiadásának részeként azonban a Mojang bejelentette, hogy a probléma megoldódott.

3) Renderelési távolság csípés


A Render distance, a Minecraftban egy olyan beállítás, amely eldönti, hogy hány generált darab látható, egy erőforrás-igényes beállítás, amely jelentősen befolyásolhatja a teljesítményt és a framerátát.

A beállítástól függetlenül a távoli, még nem látható tereptárgyak beleolvadnak az égboltba, ami gyakorlatilag ködhatást kelt. Az 1.18.1-es verzió átdolgozta mind a köd, mind a renderelési távolság működését, és a változások sok játékosnak tetszeni fognak.

A legutóbbi panaszok egy olyan problémára utaltak, amikor a renderelési távolság nagyjából két darabbal rövidebb volt látható, mint amit a játékos beállítása diktált. Ez a probléma legalább az 1.15.1-es verzió óta fennállt, de a legtöbb játékos beszámolója szerint végre megoldódott.

2) Javítottuk az RCE biztonsági kihasználási problémát


2021. december 10-én a Mojang bejelentette, hogy a Minecraft Java kliensén keresztül egy biztonsági sebezhetőséget lehetett kihasználni a Java naplózási könyvtár Log4j manipulálásával.

Elég, ha azt mondjuk, hogy ez jelentős aggodalmat keltett a játék közösségében, mivel ez a biztonsági hiba potenciálisan ahhoz vezethetett volna, hogy a játékosok gépei veszélybe kerülhettek volna, és ezzel személyes adataik veszélybe kerültek volna.

Szerencsére a Mojang gyorsan módosította ezt a problémát, és az 1.18.1-es verzió harmadik előzetes kiadásától kezdve már javították is.

Azoknak a játékosoknak, akik még nem kapták meg a frissítést, a legjobb, ha távol maradnak a nyilvános szerverektől, mivel a játékosok könnyen kihasználhatják ezt a biztonsági rést a játékon belüli üzeneteken keresztül.

1) A világköd mostantól távolabb van


Finom változás, amit nem minden játékos vesz észre azonnal, hogy a Mojang az 1.18.1-es frissítésben részben átdolgozta a ködmechanikát. Pontosabban a köd mostantól távolabb jelenik meg a játékosoktól, ami azt jelenti, hogy a játékosok több darabot láthatnak majd távolabbról anélkül, hogy a köd vagy a renderelési/nézeti távolságot módosítanák a beállításaikban.

A köd "alakja" is megváltozott, a térfogata gömb alakúról hengeresre változott. Ez azt is megváltoztatja, ahogyan a köd vizuálisan megjelenik a játékosok számára, miközben továbbra is lehetővé teszi, hogy többet lássanak a világ tájaiból.

Mi a reakciód?

like
1
dislike
0
love
0
funny
0
angry
0
sad
0
wow
0