Hogyan működik az idő a Minecraftban?

A Minecraft számos aspektusa tükrözi a való világét. Például az állatok megölése a húsért, a hús megfőzése, majd az éhség csillapítása érdekében történő elfogyasztása ugyanúgy működik a játékban, mint a való életben. Az építmények építése és a tárgyak készítése két másik dolog, amit a Minecraft játékosok a való világban is csinálnak.

Hogyan működik az idő a Minecraftban?

A hasonlóság azonban itt véget is ér, mert az idő a játékban nagyon különbözik attól, ahogyan a valóságban működik.

Könnyen el lehet süllyeszteni órákig a valós időt a játékban, és észre sem vesszük, különösen azért, mert az idő annyira másképp működik a játékban. Itt van minden, amit az időről tudni kell a Minecraftban.

Minecraft idő: Teljes útmutató
A Minecraftban az időt tickekben mérik. A játék normál esetben másodpercenként 20 tickkel fut.

Ez azt jelenti, hogy egy tick körülbelül 0,05 másodpercenként történik. A nappali idő pontosan 12 000 tick, vagyis nagyjából 10 valódi percig tart. Ehhez képest az éjszaka a Minecraftban rövidebb, 8 perc 20 másodpercig tart (valós időben).

A nappali 10 perc után lemegy a nap, és ellenséges mobok kezdenek spawnolni. Ha senki sem alszik, akkor körülbelül nyolc perccel később a mobok elkezdenek meghalni, ahogy a nap felkel.

A nappali ciklus nem az egyetlen dolog, amihez a ketyegési sebesség kapcsolódik. Ez azt jelenti, hogy a tick sebesség megváltoztatása nem változtatja meg a napciklust. Ez egy fix sebesség, amit nem lehet megváltoztatni anélkül, hogy ne kapcsolnánk ki, vagy parancsokkal folyamatosan visszaállítanánk a napot a kezdetére.

Azonban a legtöbb más dolog, amit az idő múlása befolyásol, szerkeszthető a ketyegési sebesség megváltoztatásával. Ha az alapértelmezettnél magasabbra állítod a tick sebességet, akkor a dolgok gyorsabban történnek.

Például az alapértelmezett ketyegési sebesség a Java Editionben három, a Bedrockban pedig egy. Ezen értékek megváltoztatásával több dolog is gyorsabban fog történni. A levelek sokkal gyorsabban fognak bomlani, miután a fát kivágták. A növények jelentősen gyorsabban fognak nőni. A fűnek a szokásosnál sokkal kevesebb időbe telik majd elterülni. És a Sculk terjedése, a tűz terjedése, a lávafolyás, többek között, szintén sokkal gyorsabban fog történni.

Az idővel való szórakozásnak azonban káros hatásai lehetnek. Gyakran lelassítja a játékot, és hátrányos lehet azok számára, akik alacsony teljesítményű konzolokon vagy eszközökön játszanak.

A ketyegési sebesség megváltoztatásához a kézműveseknek fel kell keresniük a Világbeállításokat. Ezt a világ létrehozása előtt vagy után lehet megtenni. A szünet menüben kell lennie egy Beállítások gombnak, amely megnyitja a Világbeállításokat.

Ennek a képernyőnek az alján található a tick speed és két opció. Az egyik lehetőség a változtatás, amit úgy lehet megtenni, hogy az alapértelmezett helyett bármilyen véletlenszerű számsorozatot beírunk. A második lehetőség pedig az alapértelmezett szám visszaállítása arra az esetre, ha a játékosok befejezték volna azt, amihez más tick-sebességre volt szükségük.

Mi a reakciód?

like
3
dislike
0
love
1
funny
1
angry
0
sad
1
wow
0