Minecraft speedrunner Dream elismeri, hogy véletlenül csalt a rekordot jelentő futás során
Dream részletezte, hogy miként romlott el a futása, és bocsánatot kért az ezt követő vitában játszott szerepéért.
Dream egy rendkívül népszerű YouTuber és Minecraft speedrunner. A 2020-as áttörő év után, amikor január és november között 12 millióval nőtt a feliratkozóinak száma, jelenleg közel 23 millió feliratkozója van a YouTube-on és 1,5 millió követője a Twitteren. 2020 végén azonban bajba került, miután egyes nézők azt kezdték gyanítani, hogy valahogyan csal a rekordot jelentő speedrunjaikban.
A futások jogossága azért vált kérdésessé, mert Dream streamjeiben szokatlanul magas volt a két kulcsfontosságú tárgy, az ender-gyöngyök és a blaze rudak drop-aránya, melyekre a speedrunnerek támaszkodnak, hogy minél gyorsabban elérjék a játék végét. Itt találsz egy jó magyarázatot, de a rövid változat az, hogy Dreamnek természetfeletti szerencséje volt a megszerzésükben. Emiatt a speedrun.com moderátorai elemezték Dream hat speedrun streamjét, és megállapították, hogy a dropok megszerzésének esélye "kifürkészhetetlenül kicsi", 1:177 milliárdhoz. Igen, milliárd.
Ez nem zárja ki teljesen Dream szerencséjét a lehetőségek köréből, de a moderátorok számára elég jó volt, és arra a következtetésre jutottak, hogy a futásaiban történt események "nem modellezhetők semmilyen ésszerű, hagyományos valószínűségi eloszlással".
"Egy természetes környezetben nincsenek olyan körülmények, amelyekben a csere és a lángok leesése bármilyen jelentős mértékben függhetne vagy torzíthatna, nemhogy olyan mértékben, hogy ez az eredmény bekövetkezzen" - írták a moderátorok a figyelemre méltóan részletes végső elemzésükben. "Nincs mód arra, hogy véletlenül manipuláljuk ezeket az értékeket egy RSG speedrun során, és arra sincs semmilyen hagyományos módszer, hogy ezt szándékosan, kizárólag hagyományos módszerekkel tegyük. Az egyetlen értelmes következtetés, amit az elemzés után le lehet vonni, az, hogy a Dream játékát módosították, hogy manipulálják a gyöngycsere és a rúddobás arányát".
A megállapítások eredményeként Dream speedrunját elutasították, és a felvételt eltávolították. Ez további oda-vissza csatározásokat eredményezett: Dream tagadta a csalás vádját, a moderációs csapat nem volt hajlandó megvizsgálni azokat a fájlokat, amelyeket Dream állítása szerint a futások során használt, rossz matematikával vádolták, és nagy közösségi média marakodás alakult ki a két oldal támogatói között, mert persze, hogy volt. Az év végén Dream azt mondta, hogy a döntés "tiszteletre méltó" volt, bár nyilvánvalóan továbbra sem értett vele egyet, és bocsánatot kért a kezdeti reakciója miatt.
Úgy tűnt, hogy ezzel vége is volt a dolognak, egészen a múlt hétvégéig, amikor Dream tweetelt egy "A speedrunningról", egy Pastebin bejegyzésre mutató linkkel. A tweetet törölte, miután a posztot "más felhasználók jelentései miatt" levették, de magát a posztot azóta visszaállították. Ebben a Dream elismerte, hogy valóban használtak olyan modokat, amelyek módosítják a drop rate-eket, bár ragaszkodtak hozzá, hogy ez nem volt szándékos.
Dream elmagyarázta, hogy a Minecraft 1.16-os frissítése előtt készült "kihívás-videókban" megnövelte az enderman spawn- és a gyöngydobás arányát, hogy ne kelljen sok videóidőt pazarolniuk a gyöngyök és lángpálcák vadászatára. Az 1.16-os frissítés bonyolultabbá tette a folyamatot, ezért egy szerveroldali plugint készítettek, hogy helyette kissé megnöveljék az arányokat. Dream elgondolkodott azon, hogy ez problémát jelenthet, de "lesöpörte", mert ez teljesen szerveroldali volt, és így nem lehetett hatással a kliensre, és "99%-ig biztos" volt benne, hogy a mod amúgy sem futott. A naplók azt is jelezték, hogy csak a Fabric API volt betöltve, semmi más, bár ez végül pontatlannak bizonyult. Mint kiderült, a mod hatásával kapcsolatos egyéb feltételezések is helytelenek voltak.
"Beszéltem a fejlesztővel, és végül kiderült, hogy amikor a mod dolgozott a mod cuccokon, ugyanazokat a fejlesztéseket adta hozzá a kihívás szerverekből a kliens oldali modhoz, hogy azok egyjátékos módban is működjenek az olyan videókhoz, mint a sokkoló gallér videó vagy más "egyjátékos" mod videók" - magyarázta Dream.
"Ez csak a mod egy korai változatában volt, és eltávolították, mert a fejlesztő rájött, hogy az ilyen típusú videókat egyszerűen meg lehet csinálni egy PC-n hosztolt szerveren. Ez valójában tartalmazott még néhány más dolgot is, amelyekről a vita során egyáltalán nem esett szó, amennyire én tudom. Ender szemek alacsony eséllyel törtek el dobáskor, és enderman sokkal nagyobb százalékban dobott gyöngyöket (nem hiszem, hogy sok endermant öltem, így ez nem volt észrevehető, hasonlóan a szemekhez)".
A felfedezést követően, amely Dream becslése szerint "néhány hónappal ezelőtt" történt, levette a válaszvideóját, de nem kommentálta tovább az ügyet, mert félt, hogy újra fellángol a dráma.
"Úgy gondoltam, hogy ez már a múlté, és ez egy olyan történet lesz, amit majd néhány év múlva mesélek el, amikor már senkit sem érdekel. Elmondtam pár embernek, és úgy éreztem, hogy a közösség már elég drámán ment keresztül, és hogy értelmetlen" - írta. "Nem akartam századszorra is a viták középpontjába kerülni. Szar volt, és egy szerencsétlen helyzet, ahol úgy éreztem, hogy már nem tudom megvédeni magam jóhiszeműen anélkül, hogy rosszul érezném magam, de nem is állt szándékomban csalni."
Ez a gondolkodásmód azonban a jelek szerint megváltozott a múlt héten, amikor Dream régebbi speedrunjait is eltávolították. Ez meglehetősen szokásos eljárás, ha egy speedrunner csaláson kapják, és Dream szerint ez mindent összevetve igazságos lépés volt, és arra kérte a támogatóit, hogy emiatt ne irányítsanak gyűlöletet a speedrun.com moderátorai felé. Ez azonban arra is késztette, hogy nyilvánosan is nyilatkozzon.
"Nem igazán tudom, hogy mit várok ettől az egésztől, de úgy éreztem, hogy egy hatalmas teher nehezedik a vállamra, és szeretném levenni" - írta. "Azt hiszem, az egész helyzet összességében rendkívül szar volt minden érintett számára, és bárcsak visszamehetnék és másképp csinálhatnám a dolgokat, mert ez volt életem néhány legrosszabb hete, és még mindig minden nap hatással van rám.
"Sajnálom mindenkitől, akit cserben hagytam vagy csalódást okoztam. Mindig arra törekszem, hogy a lehető legjobb ember legyek, és ez az egész katasztrófa nem volt a lehető legjobb, vagy a közelében sem voltam annak. Remélem, hogy ez lezárást hoz mindenkinek, akinek szüksége volt rá, és tényleg pozitív vibrálással szeretnék továbblépni, ahogyan én is igyekeztem a lehető legjobban reklámozni, amennyire csak tudtam."
Úgy tűnik, a vita nem ártott Dream népszerűségének: legutóbbi, egy hónapja közzétett videóját jelenleg több mint 40 millióan nézik meg. Úgy tűnik, hogy a kezdeti vizsgálat mögött álló egyik speedrun.com moderátorral, Geosquare-rel is elsimította a dolgokat, amit mindig jó látni.